
Ik wil minder
verloop!
Of het nu om in huis halen van nieuwe medewerkers gaat of het gaat om het behouden van de "interne klant". Hoe selecteren wij nu de juiste kandidaat en hoe motiveren wij een medewerker als deze ook eens even niet iets doet wat van hem verwacht wordt? Wat zijn de gevolgen van dominant leiderschap en wanneer passen wij deze leiderschapsstijl wel toe? Als Kenneth Smit Trainer heb ik te vaak medewerkers zien vertrekken die eigenlijk behouden hadden moeten blijven. Maar waarom vertrekt die medewerker dan toch?
- Vaardigheden en vitaliteit geïntegreerd
- Directe ondersteuning
- Wachtlijst beperkt
Praktijkgerichte trainingen
Management en leidinggeven is een vak apart en dat leer je niet uit een boekje. Ons verstandelijke vermogens snappen de inhoud alleen het DOEN is toch wat anders. Vandaar vele oefeningen tijdens praktijkgerichte trainingen zorgen voor het leren beheersen van je natuurlijke reflex. Interessant voor directies, managers, leidinggevenden. Uit allerlei soorten organisaties zoals familiebedrijven.
Management? Of eerst vitaliteit in topconditie?
Goed voorbeeld doet volgen! Ondernemers, managers en leidinggevenden doen er goed aan het goede voorbeeld te geven aan hun "interne klanten". In alles! Dan volgen medewerkers veel makkelijker de gewenste richting. Motivatieprocessen gaan beduidend sneller. Een minder goede leiderschapsstijl en een reactieve "bestraffende" managementrichting slaat de motivatie uit die medewerker. De verleiding wordt dan groter bij de buren te gaan kijken of daar het gras groener is.
Neem de proef eens op de som en nodig mij uit voor een specifiek onderwerp uit de Kenneth Smit management trainingen. Of gaan wij bij managers en leidinggevenden eerst de vitaliteit opkrikken?! Of gaan wij voor een combinatie? Kijk voor de management trainingen op www.kennethsmit.com
Hulp nodig bij stress of een burn-out? Onderneem actie!
Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe ik je kan helpen.
